Mis on HMB?

HMB, mille tegelik nimi on β-hüdroksü-β-metüülvõihape, on inimkeha toodetav looduslik aine. See sünteesitakse L-leutsiinist (asendamatu aminohape).

Milleks on HMB vajalik?
Mõni teaduslik uuring on näidanud, et HMB toidulisandi kasutamine suurendab sportlaste aeroobset ja anaeroobset võimekust ehk nende vastupidavust pingutustele nii vastupidavuse (aeroobne) kui ka sprindi (anaeroobne) ajal.

Tegelikult võimaldab HMB toidulisandi kasutamine vastupidavusalade spordiga tegelemisel suurendada vastupidavust, enne VO2max-ini jõudmist ning vähendab seejuures väsimust.

Jõu- ja võimsusspordialadega tegelemisel parandab see toidulisand võimsust ja maksimaalse jõu võimekust.

Lisaks võib mõnikord täheldada keharasva vähenemist ja kõhna kehamassi suurenemist.

Peale selle vähendab see toidulisand resistentsusharjutuste põletikkuloovat iseloomu treeningujärgselt, mis hõlbustab seetõttu kiiret taastumisprotsessi.

Mis on ATP?
ATP ehk adenosiintrifosfaat on aine meie kehas, mis varustab meid energiaga. Seda kasutatakse inimkeha kõigis reaktsioonides (liikumine, rakkude uuendamine jne.), sealhulgas lihaste kokkutõmbumisel. Ilma selleta ei saa me liikuda.

Milleks on ATP vajalik?
ATP varustab meid energiaga, mida meie keha vajab korrapäraseks toimimiseks.

ATP-ga toidukaardi täiendamine võimaldab kõrgendada ATP kontsentratsiooni veres, mis võimaldab parandada sportlikke tulemusi.

Pikaajaliste pingutuste ajal võimaldab ATP-ga täiendamine sportlastel suurendada oma energiakulu, mis mõjutab positiivselt tulemuslikkust.

Lisaks suurendab see toidulisand ka meie keha vastupidavust pingutustele.

ATP-ga toidukaardi täiendamine suurendab vereringet lihastes, mis võimaldab hapniku ja toitainetega paremat varustamist, aga ka pingutuse käigus tekkivate kataboolsete jäätmete tulemuslikumat kõrvaldamist.
Kõik need kasutegurid aitavad parandada sportlikke tulemusi.

Mida sisaldab HMB + ATP (KAKS ÜHES) [HMB + ATP (TWO IN ONE)] toode?
Pulsaar HMB + ATP (TWO IN ONE) HMB + ATP (KAKS ÜHES) sisaldab nii HMB-hapet kui ATP-d. Nende lisandikogused on võrdsed või lausa suuremad kui ülalnimetatud teaduslike katsete ajal kasutatud kogused. Seega piisab kapslites sisalduvast annusest, et oodata samaväärset kasu sporditegemise ajal.

Paremate sporditulemuste saavutamiseks on soovitatav tarbida 3 g HMB-d päevas ehk Pulsaar soovitab tarbida 1 grammist kapslit 3 korda päevas.

Mis puutub ATP-sse, siis hiljutine uuring on näidanud häid tulemusi sportlastel, kes manustasid iga päev 400 mg ATP-d. Seetõttu soovitab Pulsaar võtta ühe 400 mg ATP-kapsli päevas. Pulsaar otsustas sellele tootele lisada ka betaiini.

Mis on betaiin?

Betaiin on aminohape, mis on toiduainetes looduslikult olemas. Seda leidub näiteks punapeedis ja spinatis.
Betaiin võimaldab pärast sportimist aktiveerida valgusünteesi lihaste taastamiseks, mis võimaldab parandada ja soodustada taastumist.

Lisaks aitab see võidelda dehüdratsiooni vastu, soodustades rakuvedelike homöostaasi (säilitab konstandid). Seega väldib see dehüdratsiooni piiramise kaudu sporditulemuste vähenemist.

Milleks on see vajalik?
Pulsaar HMB + ATP (KAKS ÜHES) [HMB + ATP (TWO IN ONE)] on absoluutselt täiuslik toode.
See toetab teid treeningu ajal ja aitab teil oma jõudlust parandada.

Igal ühendil on oluline roll lihaste moodustamisel, taastumisel ja energiasüsteemide parendamisel. Nende toodete eesmärk on aidata teil oma jõudlust parandada ja eesmärke saavutada.

HBM, ATP ja betaiin ei ole dopinguühendid. Need ei ole tervisele ohtlikud ja nende kasutamine on seaduslik. Eespool nimetatud uuringuid silmas pidades aitab nende toidulisandite tarbimine parandada sporditulemusi.

Kasutatud kirjandus:
• Ana Luiza Matias Correia et al. (2018). HMB-FA ei mõjutanud lihaste tursumise, MVIT ja CMJ taastumise ajalist käiku. Rakendusfüsioloogia, toitumine ja ainevahetus [HMB-FA did not affect the time-course of muscle swelling, MVIT, and CMJ recovery. Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism]
• Hamid Arazi et al. (2018). Ülevaade leutsiinmetaboliidi (β-hüdroksü-β-metüülvõihappe) täiendus- ja resistentsuskoolitusest põletikulistel markeritel: uus lähenemisviis oksüdatiivsele stressile ja kardiovaskulaarsetele riskifaktoritele. [A Review of the Effects of Leucine Metabolite (β-Hydroxy-β-methylbutyrate) Supplementation and Resistance Training on Inflammatory Markers: A New Approach to Oxidative Stress and Cardiovascular Risk Factors.]
• Durkalec-Michalski K. (2017). 12-nädalase beeta-hüdroksü-beeta-metüülvõihappe (HMB) toidulisandi mõju ülitreenitud võitlussportlastele: juhuslik, topeltpime, platseebokontrollitud ristuuring. [The Effect of a 12-Week Beta-hydroxy-beta-methylbutyrate (HMB) Supplementation on Highly-Trained Combat Sports Athletes: A Randomised, Double-Blind, Placebo-Controlled Crossover Study.]
• Freitas MC. (2017). ATP toidulisandi ühekordne suukaudne annus parandab alakeha vastupidavusharjutuste sooritusvõimet ja füsioloogilist reageerimisvõimet vastupidavuse huvialadega tegelevatel treenitud meessportlastel. Tugevuse ja sporditingimuste uuringute ajakiri. [A Single Dose Of Oral ATP Supplementation Improves Performance And Physiological Response During Lower Body Resistance Exercise In Recreational Resistance Trained Males. Journal of strength and conditioning research.]
• Betaiini kui uuendtoidu ohutusalane teave vastavalt määrusele. EFSA Teataja. [Safety of Betaine as a Novel Food Pursuant to Regulation. EFSA Journal.]

 

 

 

 

 

 

Lisa kommentaar